Logoul centrului militar

Logoul centrului militar

duminică, 29 ianuarie 2023

HOTĂRÂREA GUVERNULUI Nr. 235/2020 cu privire la legitimațiile de veteran al organelor afacerilor interne

 Republica Moldova

GUVERNUL

HOTĂRÂRE Nr. 235
din 10-04-2020

cu privire la legitimațiile de veteran al organelor
afacerilor interne

Publicat : 14-04-2020 în Monitorul Oficial Nr. 103 art. 306

În temeiul art. 5 din Legea nr. 190/2003 cu privire la veterani (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr. 84-86, art. 392), cu modificările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂȘTE:

1. Se aprobă:

1) Regulamentul cu privire la modul de atribuire a statutului de veteran al organelor afacerilor interne și de eliberare a legitimației de veteran al organelor afacerilor interne, conform anexei nr. 1;

2) Modelul legitimației de veteran al organelor afacerilor interne, conform anexei nr. 2.

2. Instituția Publică „Agenția Servicii Publice” va asigura confecționarea legitimațiilor de veteran al organelor afacerilor interne.

3. Ministerul Afacerilor Interne va asigura:

1) controlul asupra corectitudinii eliberării, schimbului, evidenței şi păstrării legitimațiilor de veteran al organelor afacerilor interne;

2) achitarea serviciilor de confecționare a legitimațiilor de veteran al organelor afacerilor interne din contul bugetului de stat, în limitele mijloacelor financiare aprobate.

4. Controlul asupra executării prezentei hotărâri se pune în sarcina Ministerului Afacerilor Interne.

5. Prezenta hotărâre se pune în aplicare începând cu 1 ianuarie 2021.

 

PRIM-MINISTRU                                                             Ion CHICU

Contrasemnează:

Viceprim-ministru,

ministrul finanțelor                                                        Serghei Pușcuța

Ministrul afacerilor interne                                            Pavel Voicu

 

Nr. 235. Chişinău, 10 aprilie 2020.

 

Anexa nr.1

la Hotărârea Guvernului nr.235/2020

 

REGULAMENT

cu privire la modul de atribuire a statutului de veteran al organelor

afacerilor interne și de eliberare a legitimației de veteran al organelor

afacerilor interne

Capitolul I

DISPOZIȚII GENERALE

1. Prezentul Regulament stabilește modul de recunoaștere și atribuire a statutului de veteran, precum și condițiile de eliberare, înmânare, evidență, păstrare, retragere şi nimicire a legitimației de veteran al organelor afacerilor interne.

2. Legitimația de veteran al organelor afacerilor interne (în continuare – legitimație) este documentul care confirmă statutul juridic al veteranului organelor afacerilor interne ce a fost decorat cu ordine şi medalii ori care s-a învrednicit de titluri onorifice ale Republicii Moldova sau ale fostei U.R.S.S. ori de distincții departamentale şi care are dreptul la pensie pentru vechime în serviciu sau pentru limită de vârstă în conformitate cu legislația, precum şi al persoanelor care au fost încadrate în grad de dizabilitate în urma rănirii, contuziei, schilodirii sau a unei afecțiuni contractate în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu.

3. Legitimația reprezintă o cartelă laminată bilateral, cu dimensiunile  85,6 mm x 54,0 mm, imprimată color.

4. Legitimația conține următoarele elemente și informații:

1) recto:

a) în partea superioară:

-  imaginea Stemei de Stat a Republicii Moldova;

- inscripția „MINISTERUL AFACERILOR INTERNE AL REPUBLICII MOLDOVA”;

- imaginea Stemei Ministerului Afacerilor Interne;

b) în partea de mijloc:

- fotografia titularului;

- elementul de protecție – ștanțare la cald cu folie aurie „Stema de Stat a Republicii Moldova”;

- inscripția „LEGITIMAŢIE”;

- numărul documentului;

- numele titularului;

- prenumele titularului;

- data nașterii titularului;

c) în partea inferioară:

- inscripția „VETERAN AL ORGANELOR AFACERILOR INTERNE”;

2) verso:

a) în partea de mijloc:

- textul „Titularul legitimației deține statutul de veteran al organelor afacerilor interne și beneficiază de dreptul la protecție socială stabilită de legislație”;

b) în partea inferioară:

- data eliberării;

- textul „Valabilă pe termen nelimitat”.

5. Termenul de valabilitate al legitimației este nelimitat.

Capitolul II

ATRIBUIREA STATUTULUI DE VETERAN AL ORGANELOR

AFACERILOR INTERNE

6. Veteran al organelor afacerilor interne se consideră persoana care beneficiază de acest drept în conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr. 190/2003 cu privire la veterani.

7. Statutul de veteran al organelor afacerilor interne nu se conferă persoanelor cărora, în modul stabilit de legislație, le-au fost retrase distincțiile departamentale, ordinele şi medaliile sau titlurile onorifice ale Republicii Moldova sau ale fostei U.R.S.S.

Capitolul III

MODUL DE ELIBERARE, ÎNMÂNARE, EVIDENȚĂ, PĂSTRARE,

RETRAGERE ŞI NIMICIRE A LEGITIMAȚIEI

8. Legitimația se eliberează în baza cererii personale a solicitantului depuse la autoritățile administrative şi instituțiile din subordinea Ministerului Afacerilor Interne unde au fost încetate raporturile de serviciu.

9. La cerere se anexează:

1) copia buletinului de identitate al cetățeanului Republicii Moldova;

2) copia legitimației/carnetului de pensionar;

3) extrasul din ordinul de încetare a raporturile de serviciu;

4) certificatul de încadrare în grad de dizabilitate (după caz);

5) copiile brevetelor/legitimațiilor privind decorarea cu ordine şi medalii sau titluri onorifice ale Republicii Moldova sau ale fostei U.R.S.S. ori cu distincții departamentale.

10. Cererea şi documentele anexate se remit Ministerului Afacerilor Interne pentru examinare şi emitere ulterioară a deciziei asupra eliberării legitimației.

11. În baza listelor prezentate de către autoritățile administrative şi instituțiile din subordine, Ministerul Afacerilor Interne expediază Instituției Publice „Agenția Servicii Publice”, conform contractului încheiat, cererea pentru confecționarea legitimațiilor.

12. Instituția Publică „Agenția Servicii Publice” transmite legitimaţiile confecţionate reprezentantului Ministerului Afacerilor Interne și, ulterior, acestea sunt remise autorităților administrative şi instituțiilor din subordinea acestuia pentru efectuarea înscrierilor necesare în registrele de evidență.

13. Evidența legitimațiilor se ține de către autoritățile administrative şi instituțiile din subordinea Ministerului Afacerilor Interne în registre speciale, numerotate şi sigilate, în corespundere cu prevederile actelor normative în domeniu.

14. Înscrierile în registrele de evidență se efectuează de către specialiștii responsabili de eliberarea şi înmânarea legitimațiilor, indicându-se (fără abrevieri) numele, prenumele, patronimicul, adresa de domiciliu sau reședința temporară, seria şi numărul buletinului de identitate al titularului, numărul legitimației, data eliberării, numele persoanei care a înmânat legitimația şi semnătura titularului.

15. Până la înmânare, legitimațiile se păstrează în seifuri sau dulapuri metalice special amenajate, conform cerințelor de păstrare a blanchetelor de evidență strictă.

16. Legitimațiile se înmânează în cadrul ceremoniilor organizate de către autoritățile administrative şi instituțiile din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, în coordonare cu acesta.

17. În cazul în care persoana nu poate să asiste la ceremonia de înmânare a legitimațiilor din motiv de boală sau dizabilitate, înmânarea legitimației se va organiza la domiciliu sau în instituția curativă în care se află persoana.

18. În cazul pierderii sau sustragerii legitimației, titularul acesteia informează imediat, în scris, despre aceasta autoritatea administrativă sau instituția din subordinea Ministerului Afacerilor Interne care a eliberat legitimația. Aceasta, la rândul ei, raportează cazul respectiv, în scris, Ministerului Afacerilor Interne.

19. Titularul care a pierdut sau căruia i-a fost sustrasă legitimaţia, în decurs de 5 zile lucrătoare de la pierdere, va asigura publicarea în Monitorul Oficial al Republicii Moldova a avizului privind pierderea legitimaţiei, prezentând Ministerului Afacerilor Interne confirmarea privind publicarea avizului.

20. Confecționarea altei legitimații în schimbul celei pierdute sau sustrase se efectuează după publicarea avizului în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în cel mult o lună de la constatarea cazului respectiv.

21. În cazul în care legitimația pierdută sau sustrasă este depistată după confecționarea unei legitimații noi, atunci documentul găsit este considerat nevalabil și urmează a fi transmis Instituției Publice „Agenția Servicii Publice” pentru nimicire, prin intermediul Ministerului Afacerilor Interne.

22. În cazul deteriorării legitimaţiei, modificării, rectificării sau completării datelor cu caracter personal, în baza cererii titularului, se confecţionează o nouă legitimaţie.

23. Legitimaţiile deteriorate sau cele în care urmează să fie modificate datele cu caracter personal se retrag de la titular de către autoritatea administrativă sau instituția din subordinea Ministerului Afacerilor Interne care a eliberat legitimațiile şi se transmit pentru nimicire în modul stabilit de prezentul Regulament.

24. Confecționarea unei legitimații noi în cazurile stabilite la punctele 20 şi 22 se efectuează din contul titularului.

Capitolul IV

OBLIGAȚIILE TITULARULUI LEGITIMAȚIEI

25. Titularii legitimațiilor utilizează legitimațiile doar în scopul confirmării statutului de veteran al organelor afacerilor interne, a drepturilor și garanțiilor de protecție socială în corespundere cu prevederile legislației.

26. Utilizarea ilegală a legitimației atrage răspundere conform legislației.

27. Titularul legitimației este obligat să asigure integritatea și păstrarea acesteia, să ia măsuri de precauție în scopul evitării pierderii, sustragerii sau deteriorării.

28. Se interzice de a transmite legitimația unei alte persoane, cu excepția celei desemnate de a asigura, în ordinea stabilită, ridicarea, retragerea sau schimbul acesteia.

 

Anexa nr.2

la Hotărârea Guvernului nr. 235/2020


MODELUL

legitimației de veteran al organelor afacerilor interne

Recto


Verso

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu